lördag 23 juni 2012

Galet bra Midsommar fiske!

Igår på Midsommarafton hade jag nog mitt livs bästa fiskepass, va på Erven en liten sjö utanför Dalskog å körde efter gädda, det nappade hela tiden i stort sett, kraftiga vindar och ensam i båten gjorde att jag fick jobba utav bara f** :) men kul va det.
Landade totalt 6 fiskar, tappade 7 och hade 2 hugg till som inte fastnade, har satt på stora krokar i st 5 och stora krokar betyder stora hullingar också, hade väldiga problem med att kroka loss fisken utan att skada den på förra turen så inför detta fiskepasset hade jag klämt in hullingarna helt så att krokarna blev hullinglösa, där av att jag tappade så många men det får gå, fiskarna som landades återsattet iallafall utan en droppe spilld blod och det är ju huvudsaken.
Körde nästan bara med 6" och 7" plugg men hade i en westins jätte och westins platypus som jag också hade hugg på så betet spelade nog inte så stor roll igår, dom högg på allt.
Vägde inga fiskar men uppskattar att dom låg på mellan 3-4 kg allihopa
Här kommer lite bilder från igår.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar