fredag 26 oktober 2012

111cm gädda

Tog lillbåten ut på tur på Ivägsjön idag på jakt efter årets 10 kilos gädda, va trögt fiske som fan, harvade runt i flera timmar utan en endaste känning, på mitt vanliga "hotspot" ställe va det stendött, beslöt mig för att prova en vända vid storöa och sen trolla mig hemåt å skita it, kom halvvägs till ön så klev hon MYCKET försiktigt på, tog precis innersta spöt och började veva in för att byta bete då jag såg att paravanen började glida bakåt, det va som att det hängde på en 2 kilos fisk på ungefär, paravanen löste inte ens ut :S
Vevade snabbt in det spöt jag hade i handen och tog spöt med fisken på och gjorde ett gött mothugg både för att kroka bättre och rycka loss paravan jäveln.
Nu va det tungt, väldigt tungt men en väldigt snäll fisk ändå, gjorde inget större motstånd alls, det va som sagt bara väldigt tungt, när det va dags för håvning så gick det åt helvete igen, har tydligen stora problem med att håva ensam i båten från sidan, något jag får träna på helt enkelt, fisken kom då i båten till slut och håven va som ett V efter det men det får gå, 111cm fisk låg framför mig och jag va lycklig som bara den :) gäddan vägdes till 7600g






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar