lördag 9 mars 2013

Projekt autopilot dag 2

Idag har det krånglat lite kan man säga, började med att jag inte fick loss/ur teleflexstyrningen men det problemet löste jag ganska enkelt med vinkelslipen, blev många småbitar av den innan jag va färdig.








































Andra problemet som jag hade upptäckte jag redan igår kväll, satt med hela paketet och la ut det på golvet så som det skulle monteras, då upptäckte jag att jag saknade en hydraulmutter/nippel, ändå hade jag köpt till ett färdigt paket med allt extra som skulle behövas för att montera autopiloten, tog med mig en sådan mutter och drog iväg till Mellerud för att köpa en, letade och letade utan att få tag på nån, inte ens båthandlaren hade en sådan simpel sak, till slut fick jag en till att tillverka en hel slang istället, visst det blev jätte bra men jag hade ju slösat bort 3 timmar och 280kr för att Garmin inte kan räkna till 10.



























Nu är hela hydrauliksystemet klart iallafall och alla komponenter monterade, imorgon skall det kopplas lite elkablar, fyllas på olja och lufta systemet, förhoppningsvis kommer allt att fungera :)












































4 kommentarer:

  1. Jag hade lite problem jag med. Kostade mig 2500kr bara :}
    Men är sjukt nöjd med piloten värt alla pengar i värden. Peter Team 88an

    SvaraRadera
  2. Oj då skall jag inte gnälla om mina 280kr då he he, vad va det för problem med din som kostade så mycket då?
    Jag tror dig angående att piloten är värt alla pengar i världen :)

    SvaraRadera
  3. Dom hade satt på fel kopplingar på.slangarna till pumpen. Det va bara att köpa nya slangar & t kopplingar. Hade jag lungan mig i två veckor så hade det inte kostat mig en krona pga av
    att återförsäljaren hade semester stängt.

    SvaraRadera
  4. jo det är ju så, har man rivit isär det och håller på att greja så måste det ju ske nu omedelbart he he

    SvaraRadera