onsdag 23 april 2014

2 dagars fiske på Lurö

Igår och idag har jag tillbringat dagarna på nytt fiskevatten utanför Lurö med ett gäng super trevliga norrmän, det bjöds på några rulltjut och lite ljug i båten under de två strålande soldagarna, tusen tack gänget för två fantastiska fiskedagar på sjön :)

Dag 1  -  4 godkända lax/öringar med en topp på drygt 4,5kg
Dag 2  -  2 godkända lax/öringar med en topp på 6,24kg
























































































Fångst dag 1 på båda båtarna













Vi lägger till vid Luringen på Lurö och där blir det 3-rätters, övernattning och nån nubbe :)


























Dag 2: vindar på 10-11m/s, jag får kämpa ordentligt med att få ut spöna, autopiloten krånglar för mig och den klarar inte av den grova sjö vi åkte ut i på morgonen, får i 6 spö och springer fram och tillbaka till ratten hela tiden, tar beslutet att söka mig till lugnare vatten längst lä kanterna och får i resten av spöna i sjön, kommer en bra bit norrut ifrån där vi fiskade bra på dag 1 men där syns ingen fisk på lodet, lägger ut frågan på facebook hur man ställer in piloten på att svara snabbare, Christoffer Blom är snabb på att länka mig instruktioner och snart går piloten bra igen, i med drivankarna och vänder om ner mot fisken igen och får lax precis på samma ställe som dag 1 och efter någon timma till landar vi en kanon lax på 6,24kg även den i samma område. Tack Blom, you made my day!

Så här glada blev vi för den laxen :)



























Tommys McLay mitt i en drillning :)













Vi lämnar av våra norska grannar på Ekenäs och tar en fika och givetvis ett nytt gruppfoto för denna dagen innan vi tar farväl och beger oss ut igen för att köra över till våran sida av Vänern.










































Det va allt för denna gången, kanske ses vi nästa år igen.
Tusen tack Tommy, gänget och alla inblandade!

Över & ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar