söndag 22 januari 2012

Krångel dag !!

Va på fiske tur i fredags med Konrad Dahlin, klockan ringer 6:00, sprätter upp pigg och glad för att äntligen få fiska efter hela helgens blås väder, kopplar på kärran och skall dra ut båten, hmmm fastfrusna bromsar e så där roligt på morgonen när man bara vill iväg, inte nog med det, glömde i stressen att lyfta handtaget på kärran så att kärran krokar på dragkulan ordentligt, pang så stod båten ensam på vägen utanför huset utan dragbil phuuuu! Dåligt ja vet men jag va stressad och antagligen trött.
Masade i en timme med att släpa, skruva av hjulet, banka å slå för att släppa bromsen på ena hjulet, till slut gick det och iväg for vi.
Parkerade båten i vattnet och skulle starta upp motorn, hmmm inga nycklar!!
Börjar åka hemåt för att se om dom sitter kvar i garageporten men någonting säger mig att det är fel, finns ingen möjlighet att glömma dom där eftersom nyckelhålet är det sista jag ser när jag slår igen den, känner igenom fickorna igen och där är dom ju :S

Nu har vi lämnat hamn och är ute där vi skall börja fiska, pulkorna är i och första spöt likaså, på med linutlösaren då men var e dom, jo dom ligger hemma i hinken i garaget, dubbel phuuu, några fan och ett ordentligt stamp i golvet, lyckas hitta 2 st i baljan så det blir en på vardera pulka :)
Hittar även 2 spöparavaner så då har jag löst 4 spö nu då, 2 till går på släp rakt bak och 4 st på riggarna, sim salabim så hade jag löst det trots alla motgångarna, blev sent ut men runt 10:30 så fiskade vi för fullt med 10 spön från båten :)

Konrad får äran att börja då han inte tidigare fått någon öring/lax, han jobbar upp en 58:a som han snällt får sätta tillbaka men ett snabbt foto på första öringen måste vi ju bara ha först.
Sedan blir det min tur, då va det en lax på 3340g 68cm som va sugen på en Northern King 15cm, trodde den va i största laget för vänern men icke, hade i den mest för stor gäddans skull :)
Sen va det Konrads tur igen då, denna gång drillar han in en öring på 2850g 62cm, tappar även 2 hugg till den dagen så till slut så blev ju denna skit dag ganska bra och rolig trots omständigheterna ändå.
Här följer en film från fredagens fiske + en summering av denna fiske säsong som tyvärr avslutas här nu när hamnen fryser till is.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar