fredag 13 januari 2012

Skaffat fiske blogg

Då va det dags att skaffa sig en blogg då :S det va ju något jag aldrig trodde att jag skulle greja med men det flesta fiskare har ju tydligen det så d e väll bara att haka på då :)

I Lördags 7/1 så va det KM i Sunnanå, tog med mig Johan Justusson ut på denna tur, en erfaren gäddfiskare som mig som också fått smak på laxfisket på Vänern, vi lämnar hamn vid 8 tiden och släpper i våra spön strax före Bananen, därifrån trollar vi oss ner emot Rullstens grund men hinner inte så långt ifrån Bananen före det gungar till ordentligt och rulltjutet är igång, Johan greppar spöt och får jobba i minst 20 minuter innan vi landar en ordentlig lax på 9010g 89 cm, nu är det inte längre rullen som tjuter utan det har vi tagit över och vi skriker utav glädje :)

Vi fortsätter neråt och får en liten på djupriggen som gick tillbaka i sjön.
Väl nere vid Rullstens grund tjuter det igen, denna gången i 2 rullar, dubbeldrillning påbörjas, även dessa 2 landas och släpps tillbaka pga för liten storlek.

Strax därefter vid Kullergrund blir det ett ordentligt rulltjut igen, denna gång är det min tur att drilla :)
även jag får kämpa en bra stund nu och efter en bra fajt så landar vi godkänd fisk nr 2 för dagen, även denna en lax på 4840g 70 cm, nu skriker vi lite igen :)
Nu ligger vi väldigt bra till i dagens tävling, en fisk till så vinner vi förmodligen, tar inte lång tid innan vi har napp igen, Johan vevar in fisken ända till båten där hon till slut släpper :( där rök våran seger och hon simmade ner på djupet igen, ja ja sånt händer, vi vann iallafall störst fisk för den dagen.















Lax 9010g  89cm

















Lax 4840g  70cm


















Här följer en film från Km Sunnanå 7/1 2012
ENJOY ! !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar