söndag 13 januari 2013

+8kg lax

Idag har vi plöjt oss genom isen i hamnen för att komma ut på vänern, började riktigt trögt, körde väll ca halva dagen eller kanske lite till innan vi fick första hugget, ett bomhugg för den delen, någon minut efter den smäller det på igen, en öring som inte nådde minimum måttet så den blev återsatt.

Vi trollar oss hemåt och klockan är nästan 2, vi beslutar oss för att börja riva släpet och ge upp för idag, hinner bara plocka bort ett spö på djupriggen så får vi ett hugg på ett av ytspöna, Mikael börjar ta hem fisken och det syns på spö böjet att det är några kilo i andra änden, den går både tungt och djupt men Mikael ger sig inte, när vi har fisken 60 fot bakom oss så rusar laxen iväg men den är snart tillbaka vid båten, den kommer från djupen och rakt upp så vi hade aldrig sett fisken före den visade sig ett par meter bak båten, Oj Oj den här e riktigt fin säger jag till Mikael, jag lägger mig på motorn och håvar upp en fin bit på 8050g 88cm.

Grattis Mikael till nytt PB!!




















2 kommentarer:

  1. Riktigt snygg firre! Grattis på dej.
    Klaga inte på isen. Jag var ju den stackars personen som fick bryta upp den;) Ibland är det inte en fördel att vara först ut.....
    Mvh

    SvaraRadera
  2. Tack från Hacka! Du fick några du också idag såg jag, grattis själv!
    Jasså du va stackaren som fick göra rännan åt oss andra idag ;)nu fryser nog isen till ordentligt tyvärr, får invänta våren misstänker jag, ja ja så är det, det va ju bara en liten bonus att få komma ut 2 helger i rad mitt i vintern, får bli ismete ett tag.

    SvaraRadera