torsdag 3 januari 2013

När frugan är på jobbet dansar Fredrik på borden :)

Äntligen släpper isen i hamnen, på lördag blir det årets första fiskepass på Vänern och inför det måste man ju självklart fixa till all utrustning så att allt är i tipp topp, hade ju inga rullar till isspöna så jag har lånade trollingrullarna till det, blev till att rigga tillbaka allt idag, mycket mas men allt för att få fiska.
Så här brukar det se ut när frugan inte är hemma, eller ja, det ser allt ut så ganska ofta när hon är hemma också för den delen, tänk vilken go tjej man har som står ut med allt detta fiskeriet :)











Fullspolade rullar med nya beteslås










Ooops! en trasig spöring










En näbbtång och en droppe superlim så blir det som nytt










Så där ja då va hela paketet i topp form :)










Även betes askarna behöver ses över ibland










Nya sylvassa krokar är viktigt!










Då va det packat och klart, på Lördag blir det årets första tur på Vänern :) :) me LIKE!!



6 kommentarer:

  1. Då ses vi vid hamnen om jag får ut min båt. Måste först åka och hämta den i min hamn där den stått den isiga månaden som varit.
    Tur att vi har förstående flickvänner som står ut med att det står 15 draglådor på vardagsrumsgolvet mm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du passar också på att åka ut ja nu när det går att lägga i, man får passa på, det är ju trots allt mitt i vintern, nästa vecka kan det vara -15 och is igen om man har otur :S
      Då syns vi på Lördag ja, skitfiske om jag inte träffar dig!

      Radera
  2. Jag hade ändå tänkt att åka upp och hämta hem båten på lördag och då kan jag ju lika gärna ta mig en fisketur oxå. Hoppas på fortsatt mildväder så jag kan greja med båten. Har en del nya leksaker som skall monteras på den. Du känner ingen som är grym på hydralprylar??;)

    SvaraRadera
  3. ja självklart passar man på att fiska när chansen ändå finns :)
    Nya leksaker? spännande :) vad är det för prylar tro, auto pilot eller?
    Nej vet ingen som grejar med hydral prylar tyvärr

    SvaraRadera
  4. Japp. Pilot och en ny plotter. Tänkte samtidigt byta ut alla hydralslangar till bättre än de som sitter orginal på sea-star.

    SvaraRadera
  5. Ja pilot är fina grejer det men det klarar du nog stoppa i själv, jag köpte seastar och pilot till min förra Linder och det va ganska enkla grejer att montera med bra instruktioner, tar knappt en dag att skruva i :)

    SvaraRadera