tisdag 18 december 2012

Fiskeguidning på Vänern

I slutet på Februari 2013 kommer jag att ta min examen på kustakademin och få behörigheten Fartygsbefälsexamen klass VIII, därefter kommer jag att på deltid börja jobba som fiske guide på Vänern där jag kommer att erbjuda laxfiske på ett av Vänerns enligt mig bästa fiske platser med utgångspunkt från främst Sunnanåhamn / Mellerud men även Tösse och Åmål kommer att bli aktuellt beroende på väder och vind.

Har du länge drömt om att få chansen att drilla in en fin lax på Vänern så kan du redan nu boka in dig på en dagstur från och med 1 Mars och framåt.
Priset för en dagstur kommer att ligga på 3000 kr ink moms (för företagskunder är priset 3000 kr + moms) med plats för 2 fiskare, båten är godkänd för 5 passagerare men jag har ändå valt att begränsa det till 2 kunder för en bekvämare och trevligare fiskeupplevelse.
I priset ingår jag som skeppare och guide i upp till 8 timmar (beroende på årstid för gryning/skymning), dagens bränsleförbrukning, lån av fiske utrustning flytvästar/flytoveraller.

För att kunna erbjuda en så säker känsla som möjligt på sjön så är båten utrustad med en vhf-radio för att kunna hålla kontakten med andra båtar runt omkring, brandsläckare, första hjälpen samt nödraketer och nödbloss, flytvästar/flytoveraller bärs under hela fiske turen.
Båten är också utrustad med både ekolod och dubbla kartplottrar för god navigering.
Dieselvärmare finns för dom lite kallare dagarna samt tillgång till 220v ström om man behöver ladda sin telefon eller kamera.
En ansvarsförsäkring kommer också att finnas när verksamheten drar igång.

En bokad fisketur kan av mig avbokas pga tuffa väderförhållanden men då bokar vi självklart in en ny tid, säkerheten måste alltid prioriteras först även om det känns lite surt att inte få komma ut som planerat.

Under sommar månaderna så kan även gäddtrolling erbjudas för den som vill det.
Under fliken "Film:Serien Gäddjakt" kan man se båten in action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar