onsdag 26 december 2012

Upphittad mariestads eller kopia pulka

För ett par veckor sen så frågade min frus fasters gubbe mig om jag använde pulkor när jag fiskade på Vänern, det va nämligen så att det hade flytit iland en pulka till deras sommarstuga som jag tror ligger någonstans runt visskär, jag blev glad och frågade hur den såg ut, jag hade ju tappat min ca 2 veckor tidigare, idag fick jag den och tyvärr va det ju inte min, attans, det va ju samma sida som jag tappade :( den finns att återfå av mig mot grundlig beskrivning, det finns mycket som kännetecknar denna pulka. 073-8115024

Över till fisket då, idag blev det första turen på isen, det va slaskigt och blött, kaffe koppen glömd, räkorna va kvar hemma i kylen (tur Hellström hade med) fisken bet inte och de 2 bågarna som till slut bet tappade vi i hålet, 5 små abborrar va allt som vi klarade lura idag, vi hade med andra ord ett riktigt "skit fiske" men som de värmlänska fiskarna vi mötte på isen sa, "man kan inte vinne jämt" och så är det ju, det va ju trevligt att få borra lite hål iallafall med Henriks nya borr och att få bli dyng sur i fötterna är ju inte heller helt fel, imorgon blir det en tur till Ed för att inhandla ett eget borr med lite julklapps pengar, tänk att tomten kom även till en 37:åring ;)

Tack för idag Henrik, vi får se om det blir lite mer abborrar innan jul ledigheten är slut, definitivt i en annan sjö med fisk i  ;)

 
 
 

1 kommentar: