torsdag 27 december 2012

Ispulke bygge

Idag öppnade affärerna igen efter lång helgen som varit, åkte till Ed och shoppade lite grejer på morgonen och efter det så har det blivit pyssel inför morgondagens fiske, nu är det sista chansen att gå om Stampe som i dagsläget leder vår interna fisketävling på Facebook "Vem tar störst.... i Dalsland" det va till en början bara gädda som vi registrerade där men iår har vi utökat den till gädda, gös, abborre, lax och öring, för att gå om Stampe behöver vi plocka upp en gädda på över 11,3kg imorgon, det är väll inte så troligt men vi försöker iallafall ;) måste försvara vandringspriset jag håller på idag då jag vann tävlingen i fjol med en gädda på 12,3kg


Vandringspriset tillverkat av Kristian "Stampe" Stam













Ett isborr blev det idag


















Blev också nya stövlar efter gårdagens tur på Västra Silen, va pisse sur rakt igenom när jag kom hem men nu är det slut på det, observera linslusen till vänster :)










En ny vobbler åker ALLTID med hem när man vart i fiskebutiken av någon anledning










Dags att bygga pulka då










Jag fick börja med att anpassa formen på baljan lite grann










Sen skruvade jag fast balja 1 längst bak










Sen ställde jag dit balja 2, hmmmm!! det blev inte så bra väll ???










Fram med kniv och värmepistol så löser det sig, plast är ju formbart som tur är :)










Skrvade fast balja 2










Nu passade den betydligt bättre











Stabila spöhållare är också viktigt!











Pulkans sidohandtag fick bli band för isborret, fast skruvat på ena sidan och på andra trär man plastfliken under skruv huvudet











Andra änden blev en annan lösning som spänner ner borret bättre










Så där ja!! då va det klart, hoppas den inte blev allt för ostabil och lätt vill välta nu bara, det återstår att se imorgon












Vi får hoppas att gäddan äter sill också för det är det som står på menyn imorgon


1 kommentar: